Näckrosdammen (lättläst) av Annika Thor

Andra delen i Annika Thors serie om Steffi och Nelli i lättläst version. Systrarna Steffi och Nelli har flytt från sitt hemland Österrike för att undkomma nazisterna. I ett år har de nu bott i Sverige, på en liten fiskeö utanför Göteborg. Steffi har fyllt tretton år och ska äntligen börja i läroverket. Hon ska få bo hos familjen Söderberg i Göteborg. Steffi är förälskad i sonen i familjen. Men är hennes kärlek besvarad? Samtidigt saknar Steffi sina föräldrar som är kvar i Österrike. Ska familjen någonsin återförenas? Bokförlaget Hedvig ger ut böcker som är lätta att läsa, för barn och vuxna. Läs mer på www.bokforlagethedvig.se

ISBN: 9789179711429

Provläs boken