Mediedrev 2.0 : handbok i överlevnad av Karl-Ola Nilsson, Fredrik Runsiö

Hur förbereder man sig inför en mediegranskning? Hur vänder man uppmärksamheten till sin egen fördel?? Och hur rider man ut den med anseendet i behåll? Mediedrev 2.0 bygger på succén från 2005. Den är helt uppdaterad med nyskrivna exempel. Boken ger handfasta råd och mängder av praktiska exempel. Dessutom får du en spännande inblick i några av de mest spektakulära mediehändelserna under de senaste åren. Mediedrev 2.0 riktar sig till kommunikatörer, ledningsgrupper i företag och organisationer, politiker och andra som uppträder i offentligheten. Författare är Karl-Ola Nilsson, mediekonsult och Fredrik Runsiö, vice vd på Gullers Grupp. De har ett gemensamt förflutet som pressekreterare respektive informationschef på fackförbundet Kommunal. Några pressröster om första upplagan av Mediedrev: »Spännande läsning och mycket nyttiga tips och råd« Stockholms Näring »Instruktiv för den som vill bygga en mediestrategi« Tidningen Chef »Konsekvent inifrån-perspektiv« Bibliotekstjänst »Deras verktygslåda stinker« Gabriel Nyström, Göteborgsposten

ISBN: 9789197738255

Provläs boken