Förortssnuten (lättläst) av Hanif Azizi, Markus Lutteman

Hanif Azizi växer upp på en militärbas i Irak. Hans liv präglas av föräldrarnas kamp i rebellrörelsen Folkets Mujahedin. När Hanif bara är nio år dör hans pappa i kriget och han flyr landet tillsammans med sin lillebror. Flykten tar honom till Sverige. Hanif har svårt att känna sig hemma i Sverige. I tonåren lockas han av gemenskapen i Folkets Mujahedin och att återförenas med sin mamma. Han reser till Irak. Men något avgörande händer i Hanifs liv och han åker tillbaka till Sverige. Han utbildar sig till polis och börjar arbeta i Rinkeby. I förorten får han se en sida av Sverige han inte trodde fanns. Förortssnuten är en verklighetsbaserad berättelse om flykt, utanförskap, radikalisering och livet i svenska förorter. Det är också en historia om vänskap, sammanhållning och en poliskår som kämpar mot brutalitet. Det här är en lättläst bearbetning från Bokförlaget Hedvig. Läs mer på www.bokforlagethedvig.se

ISBN: 9789179712648

Provläs boken