Innehållsstrategi för sociala medier av Lena Leigert

Som en av Sveriges största författare och föreläsare inom sociala medier har Lena Leigert under de senaste åren banat väg för åtskilliga företag och organisationer i sociala medier. Hon är dessutom en av landets mest inflytelserika PR-konsulter i digitala medier (Cision, 2014). I boken Innehållsstrategi för Sociala Medier delar hon med sig av erfarenheter och metoder för att lyckas i sociala medier. Att få till ett bra innehåll för sociala medier är ingen lätt sak. Det vet du som varit igång ett tag. Det gäller att få till ett innehåll som både speglar verksamheten, stärker varumärket och leder till affärer. Och sen ska publiken gärna gilla och dela innehållet också. Den här boken hjälper dig att lyckas! En medveten innehållsstrategi är vägen till en större publik och ett bättre genomslag. I sex lättlästa kapitel får du läsa om tonalitet, dialog och olika sätt att berätta. Om basinnehåll och kampanjer. Men framför allt får du verktyg för att utveckla din egen innehållsstrategi. Boken är en fortsättning på Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier (Leigert, 2013) och vänder sig till dig som arbetar professionellt med sociala medier på ett företag eller i en organisation.

ISBN: 9789197981743

Provläs boken