Kommentarer i sociala medier : så bemöter du gnällspikar, troll och alla underbara kunder av Lena Leigert

Detta är en guide för dig som arbetar med sociala medier och kundtjänst i digitala kanaler, på ett företag eller i en offentlig verksamhet. Säkerligen har du mött både glada och mindre roliga kommentarer i sociala medier. Kanske ett och annat troll. Det är inte alltid lätt att svara! Låt denna guide bli en ständig följeslagare i ditt arbete, och använd den nästa gång du inte vet hur du ska hantera en kommentar. BUGA för missnöjda kunder, och bjud trollen på BUS! Guidens enkla metoder gör ditt arbete både enklare och roligare. Och, du vet väl att proffsigt bemötta kommentarer både kan spara tid, stärka ert varumärket och generera fler kunder? Möjligheterna är många! Ur innehållet · Ta vara på era guldklimpar · Konsten att svara personligt och proffsigt · Att använda smileys, eller inte · BUGA för missnöjda kunder · BUS för troll och gnällspikar · Så slipper du kommentarerna du inte vill ha · Att bemöta i kris · Tips för fler kommentarer Om författaren: Lena Leigert (fd Carlsson) driver kommunikationsbyrån Kreafon och har arbetat med marknadsföring och kommunikation i mer än 15 år. Hon är en ofta anlitad föreläsare och rådgivare åt såväl företag som offentliga verksamheter. Hon har utsetts till en av Sveriges tio PR-konsulter med störst digitalt inflytande (Cision 2012) och har tidigare skrivit Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier (Kreafon 2009), Sociala Medier - En Lathund (Kreafon 2010), Nya Tiders Varumärken (Kreafon 2011) och Rekrytering av Familjehem i Sociala Medier (Sveriges Kommuner och Landsting 2012).

ISBN: 9789197981774

Provläs boken