Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier (andra upplagan) av Lena Leigert

Sociala medier är trams, säger skeptikern. Möjligheterna är oändliga! menar entusiasten. Vem har egentligen rätt? Det bestämmer du själv efter att ha läst boken som gör dig till en vinnare på den sociala webben. Upptäck vilka sociala medier som är bäst för dig och hur du skapar mesta möjliga affärsnytta. Denna andra och helt omarbetade upplaga berättar bland annat hur du: - Väljer rätt kanaler - Skapar attraktionskraft - Undviker tidstjuvar - Håller dig inom lagens gränser “Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier” har lotsat hundratals, kanske tusentals, företag och organisationer ut i sociala medier. Boken är en av Sveriges första, mest lästa och mest citerade om sociala medier. PS. Att avfärda sociala medier innan man vet hur de funkar och vilken nytta de kan göra i affärssammanhang, medför att svenska företag går miste om miljarder i omsättning. Har vi råd med det idag? “Det här är ett väldigt viktigt område, inte minst för de som driver eget. Den här boken ger mycket bra hjälp och massor av bra tips även för småföretagare.” - Anders Andersson, Driva Eget ”Vi har utbildat väldigt många webbkommunikatörer med hjälp av Lenas bok. Den fungerar utmärkt både som lärobok och som en manual för löpande marknadsföring.” - Maria Olin, rektor på Medieinstitutet ”Mycket bra handbok med bra översikt över dagens medielandskap. Ger handfasta råd som jag kan tillämpa direkt i mitt arbete i offentlig förvaltning och inspirerar till att prova nya sociala medier. Ligger på mitt skrivbord så att jag ständigt kan återkomma till den!” - Agneta Blocksjö Attar, kommunikatör, Göteborgs Stad "Våra moderna vektyg för marknadsföring, som Facebook och Twitter, är på allas läppar, men ändå är det svårt för många att förstå. Vad får man göra? Vad bör man göra? Lena Leigerts bok gör det svåra enkelt, både med många konkreta exempel, men också med ett begripligt språk som inte trivialiserar utan bara beskriver tekniken på ett enkelt sätt. För den som vill ta klivet in i den moderna marknadsföringen är detta en utmärkt start." - Magnus Höij, chefredaktör Internetworld

ISBN: 9789197981729

Provläs boken