Franchisepraktikan av Jonas Ideström, Anders Fernlund

Franchising är ett framgångsrikt och snabbt växande affärskoncept. Denna breda grundbok förklarar konceptets bakgrund, fördelar och bestämmelser samt ger såväl råd som exempel hämtade ur författarnas långa erfarenhet. Vad har välkända företag som Guldfynd, Svensk Direktreklam, McDonalds, Posten, IKEA, Swedbank och Länsförsäkringar gemensamt? De är några av de cirka 500 företag som driver franchisekedjor på den svenska marknaden. Totalt finns det mer än 10 000 butiker, säljkontor etc. i franchisekedjorna på den svenska marknaden. Franchising är ett framgångsrikt koncept som växer i snabb takt över hela världen, inte minst i Sverige. FranchisePraktikan är en praktisk handbok och hjälpreda för dig som vill bli franchisegivare och bygga en franchisekedja, arbetar i eller vill bli egen företagare i en franchisekedja. Den är också lämplig för dig som studerar på universitet eller högskola med inriktning på företagande eller för dig, som så många andra, har insett att franchising är en framgångsrik affärsmodell och är nyfiken på hur den fungerar. Är du företagsledare, egen företagare, advokat, konsult eller styrelseledamot som vill lära dig mer om franchising är det här boken för dig. FranchisePraktikan ger dig en orientering om vad franchising är och ger dig djupa kunskaper om hur man bygger och driver en franchisekedja. Den är en innehållsrik och aktuell bok som också fungerar som uppslagsbok och kurslitteratur. "Reder ut begreppen kring företagsformen och ger praktiska råd... Helt enkelt en matig handbok i att bygga och driva ett franchiseföretag" -Du & Co

ISBN: 9789170053832

Provläs boken